Veelgestelde Vragen

Wonen in Calla​

Wat is de minimale leeftijd?
De minimale leeftijd voor plandeel Calla is 50+.

Kan ik hier samen met mijn partner wonen?
Ja, het betreft een zelfstandige woning waar u samen met uw partner kunt wonen.

Hoe wordt de woning opgeleverd?

De woningen worden vanuit de nieuwbouw opgeleverd met een luxe keuken voorzien van inbouwapparatuur en een volledig afgewerkte badkamer en toiletruimte. U dient zelf voor vloer- en wandafwerking zorg te dragen na oplevering van de woning. Wij adviseren bij de afwerking van de wanden een vliesbehang toe te passen. U bent vrij in de keuze van een leverancier om deze werkzaamheden te laten uitvoeren. Onze makelaars kunnen u indien gewenst in contact brengen met bij hen bekende leveranciers.

Hoe wordt de woning verwarmd?
De woning wordt verwarmd én gekoeld door middel van vloerverwarming welke gelegen door de hele woning en is aangesloten op een collectieve warmtepompinstallatie van Enera Services. De kosten voor het gebruik en verbruik (op basis van voorschot) van deze verwarming en het warme water zijn in de servicekosten begrepen.

Kan ik mijn eigen inrichting meenemen?
Ja, het betreft uw eigen appartement. U kunt zelf dit appartement aankleden met uw eigen meubels.

Mag ik huisdieren meenemen?
Bij de verhuizing naar een appartement in Calla is het meenemen van uw huidige huisdieren in overleg met verhuurder (beperkt) mogelijk. Om de leefbaarheid in het complex voor een ieder zo comfortabel mogelijk te houden en overlast voor anderen te voorkomen dient bij verhuurder voorafgaand aan de verhuur toestemming gevraagd te worden voor het betreffende huisdier.

Hoe wordt het complex beveiligd?
Het gebouw wordt beveiligd via een uitgebreid camerabeveiligingssysteem. Deze camera’s hangen zowel buiten als ook in het gebouw, op iedere verdieping en in de centrale ruimten. De beelden van de camerabeveilging zijn op afstand uit te lezen en worden gedurende een bepaalde periode bewaard. Via een videofoonsysteem in uw appartement kunt u zien wie er bij u aanbelt. Zo laat u nooit ongenodigde gasten binnen.

Hoe is de toegang tot het appartement geregeld?
Alle voor u toegankelijke deuren in het gebouw zijn te openen met één toegangstag. Deze toegangstag houdt u voor de kaartlezer waarna de deur automatisch opent. Alle deuren in de algemene ruimten van Calla zijn uitgevoerd met een bewegingssensor zodat u geen enkele deur hoeft te openen. De voordeuren van de appartementen zijn uitgevoerd met een elektronisch slot wat zich opent via de Calla App of met uw toegangstag.

Staat uw vraag er niet tussen?
Onze medewerkers zitten voor u klaar!

Faciliteiten in calla

Welke faciliteiten zijn er aanwezig?
Op de eerste verdieping is De Binnentuin met koffiecorner, huiskamer, logeerkamers, spreekkamers, wasserette, postboxen, schoonheidssalon, kapsalon en pedicuresalon. Op de tweede verdieping is De Kookstudio gelegen. In De Kookstudio vindt u een volledig ingerichte luxe keuken, een biljarttafel, huisbioscoop en zonneterras. Vanuit de parkeerkelder komt u in de Wellness welke is voorzien van een luxe zwembad, fitness, sauna en Turks stoombad.

Wat houdt domotica in?
Alle woningen zijn uitgevoerd met een geavanceerd domoticasysteem. Dit betekend dat er, naast de reguliere bediening op de wanden, ook bediening via uw tablet of telefoon mogelijk is. Dit kan via de speciale Calla App welke zeer gebruiksvriendelijk is en zal worden geïnstalleerd bij de oplevering van de woning. U bedient hiermee uw lichten, entreedeur, zonwering en optioneel ook gordijnen.

Is er een receptie aanwezig?
In De Binnentuin van Calla is een receptie aanwezig. Deze receptie is niet 24/7 bemand. Via de Calla app op uw telefoon of tablet kunt u zien wanneer een van de beheerders in het pand aanwezig is om eventuele vragen te kunnen stellen. Indien er niemand bij de receptie aanwezig is, kunt u een bericht achterlaten in de daarvoor bestemde brievenbus zodat de beheerder op een later moment contact op kan nemen hiervoor.

huren in calla

Wat zijn de financieringsmogelijkheden?

Voor meer informatie hierover verwijzen wij u graag naar de pagina Prijslijst op deze website. Hier vindt u een korte toelichting van de mogelijkheden. Wilt u meer informatie en zien wat dit voor uw situatie betekend? Dan zijn onze makelaars graag bereid hierop een toelichting te geven.

Wat is inbegrepen in de servicekosten?
In de servicekosten is o.a. een voorschot opgenomen voor warm water, verwarming en gebruik en onderhoud van de centrale faciliteiten (m.u.v. gebruik logeerkamers, schoonheidsspecialiste, pedicure en kapsalon). Tevens is het onderhoud van het gebouw hierin meegenomen.

Kan ik een woning reserveren?
Nadat u tijdens een bezichtiging een woning van uw voorkeur heeft gevonden kunnen wij de woning voor u in optie zetten voor een met de makelaar af te stemmen periode. Deze optie betreft altijd een ‘’recht van eerste huur’’. Op het moment dat een tweede optant voor dezelfde woning zonder voorbehouden een huurovereenkomst wilt sluiten zijn wij genoodzaakt om het ‘’recht van eerste huur’’ bij u in te roepen en heeft u nog 24 uur de tijd om een beslissing te maken om ver te gaan tot het sluiten van de huurovereenkomst.

Wat is de procedure om tot huur van een appartement over te gaan?

Als u besloten heeft in Calla te gaan huren vragen wij u een inschrijfformulier in te vullen met uw persoonlijke gegevens. Hierbij vragen wij u tevens enkele (financiële) stukken bij te sluiten ter beoordeling. Na ontvangst van deze gegevens zullen uw stukken door de verhuurder worden beoordeeld en na goedkeuring hierop zal de huurovereenkomst worden opgemaakt. Voordat de sleuteloverdracht kan plaatsvinden dienen de eerste maand huur en waarborgsom te zijn gestort. Er wordt met u een opleverafspraak ingepland met de beheerder van Calla.

Is korte verhuur een mogelijkheid?

In Calla hebben wij een tweetal zogenoemde Short-Stay appartementen beschikbaar. Dit zijn de woningen aan De Klok 405 en 407. Beide woningen kunnen voor korte perioden, minimaal 1 maand en maximaal 6 maanden, worden gehuurd. De woningen zijn volledig ingericht, gemeubileerd en kunnen per direct worden opgeleverd. Voor de beschikbaarheid van deze Short-Stay appartementen kunt u contact met ons opnemen.

Hoe zeg ik een huurovereenkomst op?
De huurovereenkomsten in Calla worden gesloten voor minimaal 1 jaar en worden na 1 jaar omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 betalingsperiode (doorgaans 1 maand). Voorbeeld: u wilt opzeggen per 1 januari. U dient uw opzegging dan voor 30 november te hebben doorgegeven. U dient de huurovereenkomst schriftelijk middels een aangetekend schrijven op te zeggen. Ten tijde van de opzeggingsdatum plannen wij met u een retourlevering in waarbij u met de beheerder de woning nog een keer doorloopt alvorens u de sleutel retourneert.

Zorg in calla

Welke zorg is inbegrepen?

In Calla zijn alle appartementen voorbereid om het leven zo gemakkelijk mogelijk te maken. In de woning is bijvoorbeeld rekening gehouden met een later te realiseren scootmobielentree. Ook zijn er aansluitpunten aangebracht voor een oplaadpunt van de scootmobiel en het realiseren van een tillift in de slaapkamer.

Het inkopen van zorg kunt u zelf regelen via een thuiszorgorganisatie en/of huisarts. Wij hebben goede contacten met Thuiszorgorganisatie Marente waarvan u, indien u gaat huren in Calla, het eerste jaar een gratis lidmaatschap ontvangt. Wij brengen u graag in contact met deze organisatie. 


Ik heb een vraag of servicemelding, bij wie kan ik terecht?
Heeft u een vraag, opmerking, servicemelding of misschien een goed idee? Dan kunt u zich richten tot de Servicedesk van De Raad Vastgoed via calla@deraad.nl. Uw bericht zal worden geregistreerd en doorgezet naar een van de beheerders van Calla. Wij streven ernaar de binnengekomen meldingen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.